Her er et godt råd – gå til psykolog

En psykolog kan hjælpe dig med alverdens problemer – men også for en god snak

Du behøver altså ikke være helt vildt syg for at tage til en Psykolog København – du kan også bare have brug for at tale med nogle omkring dagligdagens udfordringer – angst, depression eller tidligere tegn på nogle ting der går dig på – Lær dig selv og din personlighed bedre at kende. Mange mennesker har svært ved at indfinde sig med det at have det svært, og samtidig har mange svært ved at få dagene til at fungere. Flere og flere føler sig ensomme efter en lang periode med corona, og har svært ved at finde frem til, hvad der rent faktisk giver dem glæde i hverdagen. Dette kan fører til scenarier som depression, angst, ensomhed eller andre ting, hvor man netop har brug for nogle at dele sine tanker og følelser med. Her er det genialt at have en psykolog ved hånden – og  kan være en kæmpe hjælp – hvis du ikke ved hvordan du skal bearbejde dine følelser.

En psykolg er uddannet til at kunne hjælpe dig med dine tanker, og de ved hvordan du kan bruge flere forskellige værktøjer, som du kan bruge, ikke kun her og nu, men resten af dit liv, i dit parforhold og meget mere – du lærer dig selv virkelig godt at kende. 

Gode tips til dig der vil leve en hverdag med færre bekymringer: 

  • Sov nok hver dag – fordi vores tankemønstre og handlinger ofte afhænger af vores søvn – hvis man er træt bliver man hurtigt negativ og det kan virkelig gøre det meget mere kompliceret at arbejde med sig selv. Så gå gerne i seng kl. 22 og sov gerne omkring 7-9 timer hver nat. En god nats søvn, gør at du fungerer bedre næste dag, du oplever også at du ikke vil være så nedtrykt, hvis du har fået din søvn.
  • Sæt vækkeuret til præcis samme tidspunkt, hver dag. I weekenden kan du måske sove længere, men i hverdagen er det vigtigt at få skabt nogle rutiner, som giver dig glæde og får dig til at føle, at du får en hel del ud af dagen, i stedet for at ligge med tankemylder i sengen dagen lang. 
  • Spis god morgenmad og brug morgenen på andet end sociale medier f.eks. ved at skrive ned, hvad du gerne vil opnå og gøre på dagen – hvad giver sig glæde? hvad skal dagen byde på? hvordan kan din dag blive bedre? 

Jeg håber rådene hjælper dig godt på vej. 

 

Du kan læse videre i artiklen Knaser parforholdet en smule?.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *