Er du stresset? Her er 4 gode råd

Dit helbred er det vigtigste 

Presser du dig selv til det sidste? Tænker du konstant og bekymrer dig om alt og ingenting? Sover du dårligt om natten? Det kan være en af de ting, som du bør overveje at lave om på. 

Ikke fordi det er dårligt at presse sig selv og give den en ekstra skalle, men hvis du presser dig selv, mere end du kan holde til, så får det fysiske og psykiske konsekvenser for dig i sidste ende. 

Der er mange ting der er gode at gøre for dig selv, for at undgå stress kan du også bruge nogle værktøjer som mindfullness for at skabe en indre ro. Men det handler i høj grad om kropskontakt og opmærksomhed rettet mod lyde, dufte og energi som netop kan hjælpe dig til at arbejde med din frygt, angst og stressede hverdag. Vaner og rutiner kan du ændre ved, men det er ikke kun dem som er altafgørende for den hjælp du måske har brug for. Det handler i den grad om kontakt til dit indre hjerte, dine krops signaler og at mærke din krop til punkt og prikke. Vejen til din indre frihed går gennem kroppen.

4 råd til dig som gerne vil styrke dit indre hver dag 

  1. Sov! og gerne 8-9 timer hvis du kan, hvis du har presset dig selv længe, er din søvn så vigtig, for du har måske ikke mærket efter din krops signaler længe, og den træthed du bare konstant har ignorreret og erstattet med andre ting.
  2. Drop skærmen noget mere – det er fint at du arbejde, men stop med at arbejde sent ud på aftenen, lav i stedet nogle øvelser og stress af, gør noget så du forbereder dig på at du skal sove om et par timer og dermed falder bedre til ro. 
  3. Tag lange bad – både kolde og varme. Nydelse er vigtigt, men et koldt gys kan også skabe en ro i din krop, eller en form for kropskontakt. Sørg for at tage bade og gøre det rart for dig selv. Brug essentielle kropsolier og mærk efter hvordan du har det. Afslut evt. hvis du er frisk med et koldt gys. 
  4. Spis godt med grøntsager – Grøntsager indeholder fibre og vitaminer, de er gode for dig, gode for din balance og gode for dit blodsukker. Når man er stresset er kosten en god ting af fokusere på, men ikke hvis den også stresser dig. Start evt. med de små skridt først og juster senere på kosten, men vid at du bare gør dig selv noget godt, ved at spise sundt og varieret og med en masse forskellige farver på tallerkenen. 

Vi håber du kunne bruge de gode råd, god fornøjelse!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *